Tuesday, September 11, 2007

Mengendali Diri .... Kunci Utama Kejayaan

Samada anda menempa kejayaan dan mendapat apa yang anda ingini ianya banyak bergantung kepada keadaan diri anda.

Mengendali keadaan diri (state management) yang juga dipanggil "royal highway to success" adalah kunci utama kepada kejayaan utama. Ianya merupakan perbezaan anda berjaya atau tidak.

Keadaan diri anda ditentukan oleh fisiologi diri anda. Kitaran tenaga yang sentiasa mengalir dalam tubuh kita dihasilkan oleh fisiologi diri pada ketika itu. Ianya adalah merangkumi keadaan mental dan gerak tubuh diwaktu itu. Aliran tenaga dan getaran yang positif dakan dapat menghasilkan emosi yang positif menjadikan keadaan diri ceria, tenang, mantap, yakin dan bertenaga. Sebaliknya aliran tenaga dan getaran yang negatif akan menyebabkan emosi yang merudum menjadikan diri berserabut, gelisah, bimbang, dan sebagainya.

Keadaan diri yang positif meletakkan diri kita bersedia untuk melakukan sesuatu dengan lebih baik dan dinamik serta dapat menghadapi sebarang cabaran. Keadaan diri yang negatif menjadikan kita kurang bermaya atau berdaya sumber (resourceful).

Keupayaan mengendalikan keadaan diri dalam sebarang keadaan adalah salah satu kandungan utama program NLP. Ianya ditunjukkan melalui teknik "re-framing", pernafasan dll.

1 comment:

ahas3713 said...

RM50 BOLEH MEMBAWA SERIBU KEJAYAAN

Adakah Pendapatan Tambahan Bulanan RM700 Secara Online
Membantu atau Menggembirakan Anda ? "

Kami sedang membina Gergasi Network Marketing di Malaysia!

Tidak kira samada anda masih baru dengan peluang secara online, pernah melibatkan diri tetapi tidak pernah berjaya atau mungkin seorang yang tidak pernah berputus asa, masih mencari-cari dan berfikiran terbuka. Ini adalah PELUANG KEDUA untuk semua.

Pendapatan melalui internet adalah suatu FAKTA & BUKTI YANG NYATA.
Diulangai sekali lagi...FAKTA & BUKTI YANG NYATA

Namun yang tidak diketahui kebanyakan orang ialah, pendapatan secara online yang KONSISTEN (bulan demi bulan, tahun demi tahun) hanya boleh diperolehi dari peluang yang betul, dengan latihan yang berkualiti (untuk mendapat knowledge yang diperlukan) serta bantuan sempurna dari mereka yang telah berjaya kepada mereka yang ingin belajar dan turut sama berjaya


Ingin tahu bagaimana anda boleh melakukannya ?
Hantarkan maklumat anda SEKARANG !. Kami KOMITED membantu anda BERJAYA

Hanya maklumat lengkap sahaja yang akan dilayan!

Nama :
Email :
Telefon :
Alamat :

Emelkan Kepada : ahas3713@hotmail.com


Hanya maklumat lengkap sahaja yang akan dilayan!